Vanliga frågor & svar
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra produkter, leveranser, betalningar och kundservice.
Betalningsmetoder
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar kreditkort (VISA, MasterCard, AMEX), Klarna, Google Pay och Apple Pay.
Kan jag handla på företagsfaktura som företag?
Kan jag handla på företagsfaktura som företag?
Vi erbjuder Företagsfakturering för företag. Välj Företagsfaktura i kassan.
Fakturan skickas efter eventuell kreditkontroll och ska betalas 20 dagar netto från fakturadatum. Ingen extra avgift tillkommer.
Ange organisationsnamn i fältet Företag (valfritt) vid checkout för att se betalningsalternativet Företagsfaktura.
Frakt & leverans
När skickas min beställning?
När skickas min beställning?
Beställningar som görs före kl. 13:30 skickas normalt samma dag. Om du beställer efter kl. 13:30 skickas paketet oftast nästa dag, men ibland kan det skickas redan samma dag. Vi strävar alltid efter att skicka din beställning inom 24 timmar från att den har mottagits.
Observera att om produkten är slut i lager kan det ta upp till två veckor innan den finns tillgänglig igen. Vi skickar hela din order så snart produkten har kommit in i lager.
Hur lång tid tar leveransen?
Hur lång tid tar leveransen?
Leveransen tar normalt 1–3 arbetsdagar inom Sverige. Tiderna kan variera beroende på destination och andra faktorer.
Vilka fraktalternativ erbjuder ni?
Vilka fraktalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder leverans med DHL Freight.
- Service Point - leverans till ombud
- Företagspaket - leverans direkt till företagsadress
Ange organisationsnamn i fältet Företag (valfritt) vid checkout för att se fraktalternativet DHL Företagspaket.
Observera att om ni väljer Företagspaket som privatperson kommer försändelsen istället att levereras till närmaste ombud. Kontrollera därför att ni angett företagsnamn vid checkout om leveransen ska gå direkt till företag.
Hur spårar jag min leverans?
Hur spårar jag min leverans?
När leveransen är bokad skickas spårningsnumret till din mejl. Du kan även hitta det under Mitt konto.
Retur & reklamation
Hur returnerar jag en vara?
Hur returnerar jag en vara?
Skicka ett mejl till info@fobamotion.se med ditt ordernummer och produkterna du vill returnera.
Produkterna ska vara välpaketerade och i dess originalförpackning.
Observera att du som kund är ansvarig för returkostnaderna. Vid eventuella skador förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden.
Hur lång tid har jag för att göra en retur?
Hur lång tid har jag för att göra en retur?
Du har 14 dagar på dig att returnera din beställning från den dagen du skrivit till oss.
Hur gör jag en reklamation?
Hur gör jag en reklamation?
Hur gör jag en reklamation? Skicka ett mejl till info@fobamotion.se med följande information:
- Ordernummer
- Beskrivning av felet på varan
- Tydliga bilder som visar felet på varan
Vi återkopplar inom ett par arbetsdagar efter att vi granskat din reklamation.
Har du ytterligare frågor och funderingar?
Kontakta oss på info@fobamotion.se så hjälper vi dig vidare.